onsdag 29 september 2010

SuperPuman på Dutch Mountain

Vårt slakthus ligger på "Åsen" ungefär 1,5 mil från kojan och straxt intill 45:an finns en vägkrog som heter Dutch Mountain. Stället har köpts av några "grönavågen människor" från Holland. Rycktet går att det skall finnas ett stycke kvinna av sällan skådat slag i denna boning.

Vårt gäng har slakten denna kväll å nån föreslår att vi skall gå å käka färdiglagad mat för då hinner vi med att ta nån mer pilsner.

Sagt och gjort vi träder in i lokalen och jag noterar följande. Varifrån kommer alla manliga påfåglar. Dom rör sig, liksom kromande och beter sig på ett löjeväckande sätt från 16 år och inemot 80.

Vi är 6 man som trocklar oss fram i tuppfarmen å slår oss ner vid ett bord, Det är Ekshäringen 75+, Anders o Bengha, Erik, Hebbe å så ja dvs den samlade manligheten mellan 35-75 år.

Sen kommer det!!

Nog för att jag är religiös och lever stenhårt efter 10 Gudsbud men budet som säger "Du skall icke hava frestelse till Din nästas Jansson" sprack fullständigt.

Vår Herre måste ha haft en bra dag och min dröm om en röd Mustang-65:a med cab rök all världens väg.

Hon frågar vad jag vill ha och med ett stön säger jag Hamburgertallrik å pommesfrittes å en stor stark. Det sista kanske inte så bra för om man tar fler kan man bli lite kär.
Hon återvänder, serverar och sätter sig på huk vid vårt bord och den ljuvligaste fruktkorg som vår herre skapat landar lite fint på bordsskivan, å så småpratar hon lite.
Plötsligt tränger Hebbes röst igenom "Abbe yttre rymden calling, Du kan stänga mun nu å börja tugga" å jag som i min enfall trodde att man i vart fall sagt nått lite charmerande.
Finnskogens Cassanova, ja han som är 75+, påverkades och hans ögon hängde som sladdlamport och i hans gamla kropp väcktes säker nått som han förmodligen glömt.
Vad hade då tagit första platsen från den röda Mustang-65:an med cab?
Jo givetvis en hamburger tallrik med pommesfrittes a 150 spänn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar