tisdag 28 september 2010

Jag å mina

Mitt svåra beslut.

Ikväll har jag fattat ett otroligt beslut, jag skall skilja mig.
Nä inte från min fru, dom här har hängt med längre än så . Så här 38 år senare så kommer jag ihåg hur jag iklädd jeans, islandströja, toppluva och lovikavantar kastade oss med dödsförakt utför en ättestupa men också hur "noblessen" stod där utan att våga ta steget, rynkande på näsan, klädda antingen i chick overall eller elastabyxor och dunjacka likt en Michelingubbe med spindelben. Men nu skall rebellen inte utmana någon mer för nu ryker mina gamla slalomskidor.
Ett oerhört tufft beslut men dom är inte godkända längre och i pjäxorna har krympt från 42 till 38 för där har en råtta byggt bo.
Jag tror att dunjackorna och elastabrallorna fortfarande står kvar i backen och tycker dom är vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar