lördag 15 juni 2013

Message 1461

Den 19:e Maj får jag från en vän en förfrågan om att undersöka en viss RS som dykt upp på 68M`s hemsida (1977 dvs 3 år efter det att jag lämnade Sinai), en "yxa" som säger sig vara från Baluza och känner igen folk från bildgalleriet.
Det här kom i samband med att en person i en FB grupp ifrågasatte min identitet. Men jag hade ett alias och en viss kännedom om beduinstammarna i Sinai, så jag lovade att på nått sätt kolla om RS verkligen var den han utgav sig för att vara.
Så jag lade in ett artigt och relativt kort meddelande på hemsidan och efterfrågade bara vilken beduinstam han tillhörde och svaret kom sedermera, han tillhörde Al Akharsa tribe.
En vidare koll visade att RS hade en mailadress som angav DM.
Det är klart att man funderar lite kring RS och DM, men också att R:et i namnet är det samma som fastemånaden på arabiska.
Den 29:e Maj svarar RS att han tillhör Al Akharsa tribe. 
Jag återrapporterar, vad jag fått fram med tillägget att han bör vara minst 37 år gammal och skolad, stamtillhörigheten Al Akharsa stämmer i aktuellt område.
Den 29:e Maj får jag så ett meddelande på FB som säger "Message 1461" kan vara dynamit med tillägget "Beware".
Jag gör misstaget att inte omedelbart kontrollera innehållet i "message 1461". Utan går snabbt in i en fundering kring hur jag skulle kunna skydda mig och min familj. För har jag hittat honom så kan han hitta mig.
Jag tar bort blogginlägget kring Al Akharsa helt enkelt för att det är det enda "negativa" som jag skrivit kring en stam. Men å andra sidan, "jagar" han mig för min identitet så har jag redan begått misstag.
Den 15:e Juni går jag in på hemsidan, med "en dåres försvarstal " och granskar "message 1461".
Här finns inget "hot" eller annat vad gäller min person eller familj!
Vad det handlar om är en episod som uppstod när, efter 32 år, ett gäng svenska grabbar återvänder till Sinai och söker spåren efter svunna tider.Om tusen år kommer arkeologer att fundera kring Swedish Graffiti i Sinai öknen på samma sätt som vikingarna satte lite klotter i en kyrka i "Mikklagård"?
Det här händer 2009 och vad jag kan se så handlar det om den "tredje mannen" på en film som innebar att grabbarna hamnade i fängelse , allt detta kring Al Akharsa.
Så jag kan fortsätta som förut trpts "Message 1461", förutom att jag kommer att ha 2 läsare i USA, snabbt på det i samband med publicering av detta inlägg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar